Un cube tournant sur lui-même

</COMMENT> alt="Your browser understands the &lt;APPLET&gt; tag but isn't running the applet, for some reason." Your browser is completely ignoring the &lt;APPLET&gt; tag!

RETOUR

HelloUniverse.java

/*
 * @(#)HelloUniverse.java 1.46 98/11/17 17:27:55
 *
 * Copyright (c) 1996-1998 Sun Microsystems, Inc. All Rights Reserved.
 *
 * Sun grants you ("Licensee") a non-exclusive, royalty free, license to use,
 * modify and redistribute this software in source and binary code form,
 * provided that i) this copyright notice and license appear on all copies of
 * the software; and ii) Licensee does not utilize the software in a manner
 * which is disparaging to Sun.
 *
 * This software is provided "AS IS," without a warranty of any kind. ALL
 * EXPRESS OR IMPLIED CONDITIONS, REPRESENTATIONS AND WARRANTIES, INCLUDING ANY
 * IMPLIED WARRANTY OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE OR
 * NON-INFRINGEMENT, ARE HEREBY EXCLUDED. SUN AND ITS LICENSORS SHALL NOT BE
 * LIABLE FOR ANY DAMAGES SUFFERED BY LICENSEE AS A RESULT OF USING, MODIFYING
 * OR DISTRIBUTING THE SOFTWARE OR ITS DERIVATIVES. IN NO EVENT WILL SUN OR ITS
 * LICENSORS BE LIABLE FOR ANY LOST REVENUE, PROFIT OR DATA, OR FOR DIRECT,
 * INDIRECT, SPECIAL, CONSEQUENTIAL, INCIDENTAL OR PUNITIVE DAMAGES, HOWEVER
 * CAUSED AND REGARDLESS OF THE THEORY OF LIABILITY, ARISING OUT OF THE USE OF
 * OR INABILITY TO USE SOFTWARE, EVEN IF SUN HAS BEEN ADVISED OF THE
 * POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES.
 *
 * This software is not designed or intended for use in on-line control of
 * aircraft, air traffic, aircraft navigation or aircraft communications; or in
 * the design, construction, operation or maintenance of any nuclear
 * facility. Licensee represents and warrants that it will not use or
 * redistribute the Software for such purposes.
 */

import java.applet.Applet;
import java.awt.BorderLayout;
import java.awt.event.*;
import java.awt.GraphicsConfiguration;
import com.sun.j3d.utils.applet.MainFrame;
import com.sun.j3d.utils.geometry.ColorCube;
import com.sun.j3d.utils.universe.*;
import javax.media.j3d.*;
import javax.vecmath.*;

public class HelloUniverse extends Applet {
    public BranchGroup createSceneGraph() {
// Create the root of the branch graph
BranchGroup objRoot = new BranchGroup();

// Create the transform group node and initialize it to the
// identity.  Enable the TRANSFORM_WRITE capability so that
// our behavior code can modify it at runtime.  Add it to the
// root of the subgraph.
TransformGroup objTrans = new TransformGroup();
objTrans.setCapability(TransformGroup.ALLOW_TRANSFORM_WRITE);
objRoot.addChild(objTrans);

// Create a simple shape leaf node, add it to the scene graph.
objTrans.addChild(new ColorCube(0.4));

// Create a new Behavior object that will perform the desired
// operation on the specified transform object and add it into
// the scene graph.
Transform3D yAxis = new Transform3D();
Alpha rotationAlpha = new Alpha(-1, Alpha.INCREASING_ENABLE,
0, 0,
4000, 0, 0,
0, 0, 0);

RotationInterpolator rotator =
    new RotationInterpolator(rotationAlpha, objTrans, yAxis,
     0.0f, (float) Math.PI*2.0f);
BoundingSphere bounds =
    new BoundingSphere(new Point3d(0.0,0.0,0.0), 100.0);
rotator.setSchedulingBounds(bounds);
objTrans.addChild(rotator);

        // Have Java 3D perform optimizations on this scene graph.
        objRoot.compile();

return objRoot;
    }

    public HelloUniverse() {
setLayout(new BorderLayout());
        GraphicsConfiguration config =
           SimpleUniverse.getPreferredConfiguration();

Canvas3D c = new Canvas3D(config);
add("Center", c);

// Create a simple scene and attach it to the virtual universe
BranchGroup scene = createSceneGraph();
SimpleUniverse u = new SimpleUniverse(c);

        // This will move the ViewPlatform back a bit so the
        // objects in the scene can be viewed.
        u.getViewingPlatform().setNominalViewingTransform();

u.addBranchGraph(scene);
    }

    //
    // The following allows HelloUniverse to be run as an application
    // as well as an applet
    //
    public static void main(String[] args) {
new MainFrame(new HelloUniverse(), 256, 256);
    }
}

RETOUR

Remarques, erreurs
nicolas.janey@univ-fcomte.fr