L'exécutable

Le source: TextSurfBezier.cpp

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 */

/*  texturesurf.c
 *  This program uses evaluators to generate a curved
 *  surface and automatically generated texture coordinates.
 */


#include <math.h>

#include <GL/glut.h>
#include <GL/gl.h>
#include <GL/glu.h>

#include "ModuleManipulateur.h"
#include "ModuleMenus.h"
#include "ModuleReshape.h"

#define iw 64 
#define ih 64

GLubyte im[3*iw*ih]; 
GLfloat pts[4][4][3] = { 
  { {-1.5,-1.5,4.0},{-0.5,-1.5,2.0}, 
    {0.5,-1.5,-1.0},{1.5,-1.5,2.0}}, 
  { {-1.5,-0.5,1.0},{-0.5,-0.5,3.0}, 
    {0.5,-0.5,0.0},{1.5,-0.5,-1.0}}, 
  { {-1.5,0.5,4.0},{-0.5,0.5,0.0}, 
    {0.5,0.5,3.0},{1.5,0.5,4.0}}, 
  { {-1.5,1.5,-2.0},{-0.5,1.5,-2.0}, 
    {0.5,1.5,0.0},{1.5,1.5,-1.0}}}; 
GLfloat texpts[2][2][2] = { 
  {{0.0,0.0},{0.0,1.0}}, 
  {{1.0,0.0},{1.0,1.0}}}; 
  
void makeImage(void) { 
  int i,j; 
  float ti,tj; 
  for( i = 0 ; i < iw ; i++ ) { 
    ti = 2.0F*3.14159265F*i/iw; 
    for( j = 0 ; j < ih ; j++ ) { 
      tj = 2.0F*3.14159265F*j/ih; 
      im[3*(ih*i+j)]=(unsigned char) (127*(1+sin(ti))); 
      im[3*(ih*i+j)+1]=(unsigned char) (127*(1+cos(2*tj))); 
      im[3*(ih*i+j)+2]=(unsigned char) (127*(1+cos(ti+tj))); 
    } 
  } 

  
void myinit(void) { 
  glMap2f(GL_MAP2_VERTEX_3,0,1,3,4,0,1,12,4,&pts[0][0][0]); 
  glMap2f(GL_MAP2_TEXTURE_COORD_2,0,1,2,2,0,1,4,2,&texpts[0][0][0]); 
  glEnable(GL_MAP2_TEXTURE_COORD_2); 
  glEnable(GL_MAP2_VERTEX_3); 
  glMapGrid2f(20,0.0,1.0,20,0.0,1.0); 
  makeImage(); 
  glTexEnvf(GL_TEXTURE_ENV,GL_TEXTURE_ENV_MODE,GL_DECAL); 
  glTexParameterf(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_WRAP_S,GL_REPEAT); 
  glTexParameterf(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_WRAP_T,GL_REPEAT); 
  glTexParameterf(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_NEAREST); 
  glTexParameterf(GL_TEXTURE_2D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_NEAREST); 
  glTexImage2D(GL_TEXTURE_2D,0,3,iw,ih,0, 
               GL_RGB,GL_UNSIGNED_BYTE,im); 
  glEnable(GL_TEXTURE_2D); 
  glEnable(GL_DEPTH_TEST); 
  glEnable(GL_AUTO_NORMAL);
  glEnable(GL_NORMALIZE);
  glShadeModel(GL_SMOOTH); 


void display(void) { 
  glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT|GL_DEPTH_BUFFER_BIT); 
  glPushMatrix(); 
  manipulateurSouris();
  manipulateurClavier();
  glRotatef(85.0,1.0,1.0,1.0); 
  glEvalMesh2(GL_FILL,0,20,0,20); 
  glPopMatrix(); 
  glFlush();
  glutSwapBuffers();

  
int main(int argc,char **argv) {
  glutInit(&argc,argv);
  glutInitDisplayMode(GLUT_RGBA|GLUT_DEPTH|GLUT_DOUBLE);
  glutInitWindowSize(300,230); 
  glutInitWindowPosition(50,50); 
  glutCreateWindow("Surface de Bézier texturée"); 
  myinit(); 
  creationMenuBasique();
  setParametresOrthoBasique(-2.5,2.5,-2.5,2.5,-500.0,500.0);
  setManipulateurDistance(1.0F);
  glutReshapeFunc(reshapeOrthoBasique);
  glutKeyboardFunc(keyBasique);
  glutSpecialFunc(specialBasique);
  glutMotionFunc(motionBasique);
  glutMouseFunc(sourisBasique);
  glutDisplayFunc(display);
  glutMainLoop();
  return(0);
}

Les modules utilitaires : Modules.zip

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