Utilisation de l'Immediate mode.

</COMMENT> alt="Your browser understands the &lt;APPLET&gt; tag but isn't running the applet, for some reason." Your browser is completely ignoring the &lt;APPLET&gt; tag!

RETOUR

PureImmediate.java

/*
 * @(#)PureImmediate.java 1.7 98/04/09 15:33:37
 *
 * Copyright (c) 1996-1998 Sun Microsystems, Inc. All Rights Reserved.
 *
 * Sun grants you ("Licensee") a non-exclusive, royalty free, license to use,
 * modify and redistribute this software in source and binary code form,
 * provided that i) this copyright notice and license appear on all copies of
 * the software; and ii) Licensee does not utilize the software in a manner
 * which is disparaging to Sun.
 *
 * This software is provided "AS IS," without a warranty of any kind. ALL
 * EXPRESS OR IMPLIED CONDITIONS, REPRESENTATIONS AND WARRANTIES, INCLUDING ANY
 * IMPLIED WARRANTY OF MERCHANTABILITY, FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE OR
 * NON-INFRINGEMENT, ARE HEREBY EXCLUDED. SUN AND ITS LICENSORS SHALL NOT BE
 * LIABLE FOR ANY DAMAGES SUFFERED BY LICENSEE AS A RESULT OF USING, MODIFYING
 * OR DISTRIBUTING THE SOFTWARE OR ITS DERIVATIVES. IN NO EVENT WILL SUN OR ITS
 * LICENSORS BE LIABLE FOR ANY LOST REVENUE, PROFIT OR DATA, OR FOR DIRECT,
 * INDIRECT, SPECIAL, CONSEQUENTIAL, INCIDENTAL OR PUNITIVE DAMAGES, HOWEVER
 * CAUSED AND REGARDLESS OF THE THEORY OF LIABILITY, ARISING OUT OF THE USE OF
 * OR INABILITY TO USE SOFTWARE, EVEN IF SUN HAS BEEN ADVISED OF THE
 * POSSIBILITY OF SUCH DAMAGES.
 *
 * This software is not designed or intended for use in on-line control of
 * aircraft, air traffic, aircraft navigation or aircraft communications; or in
 * the design, construction, operation or maintenance of any nuclear
 * facility. Licensee represents and warrants that it will not use or
 * redistribute the Software for such purposes.
 */

import java.applet.Applet;
import java.awt.BorderLayout;
import java.awt.GraphicsConfiguration;
import java.awt.event.*;
import com.sun.j3d.utils.applet.MainFrame;
import com.sun.j3d.utils.geometry.ColorCube;
import com.sun.j3d.utils.universe.*;
import javax.media.j3d.*;
import javax.vecmath.*;

/**
 * Pure immediate mode example program.  In pure immediate mode, the
 * renderer must be stopped on the Canvas being rendered into. In our
 * example, this is done immediately after the canvas is created. A
 * separate thread is started up to do the immediate mode rendering.
 */
public class PureImmediate extends Applet implements Runnable {

    private Canvas3D canvas;
    private Thread t = null;

    private GraphicsContext3D gc = null;
    private Geometry cube = null;
    private long startTime = 0L;
    private Transform3D cmt = new Transform3D();

    // 1/6 revolution (60 degrees) of rotation per second
    private static final double rotationPerSecond = (2.0 * Math.PI) / 6.0;

    //
    // Renders a single frame by clearing the canvas, drawing the
    // geometry, and swapping the draw and display buffer.
    //
    public void render() {
if (gc == null) {
    // Set up Graphics context
    gc = canvas.getGraphicsContext3D();
    gc.setAppearance(new Appearance());

    // Set up geometry
    cube = new ColorCube(0.4).getGeometry();
}

// Get current system time
long currTime = System.currentTimeMillis();
if (startTime == 0)
    startTime = currTime;

// Compute angle of rotation based on elapsed time since startup
long elapsedTime = currTime - startTime;
double angle = (double)elapsedTime / 1000.0 * rotationPerSecond;
cmt.rotY(angle);
 
// Render the geometry for this frame
gc.clear();
gc.setModelTransform(cmt);
gc.draw(cube);
canvas.swap();
    }


    //
    // Run method for our immediate mode rendering thread.
    //
    public void run() {
System.out.println("PureImmediate.run: starting main loop");
while (true) {
    render();
    Thread.yield();
}
    }


    //
    //Applet init routine (called by browser or by MainFrame)
    //
    public void init() {
setLayout(new BorderLayout());

canvas = new Canvas3D(null);
        canvas.stopRenderer();
add("Center", canvas);

// Create a simple scene and attach it to the virtual universe
SimpleUniverse u = new SimpleUniverse(canvas);

        // This will move the ViewPlatform back a bit so the
        // objects in the scene can be viewed.
        u.getViewingPlatform().setNominalViewingTransform();

// Start a new thread that will continuously render
t = new Thread(this);
t.start();
    }

    //
    // The following allows PureImmediate to be run as an application
    // as well as an applet
    //
    public static void main(String[] args) {
new MainFrame(new PureImmediate(), 256, 256);
    }
}

RETOUR

Remarques,erreurs
nicolas.janey@univ-fcomte.fr