L'exécutable

Le source : TexGen.cpp

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 */

/*  texgen.c
 *  This program draws a texture mapped teapot with 
 *  automatically generated texture coordinates.  The
 *  texture is rendered as stripes on the teapot.
 */


#include <GL/glut.h>
#include <GL/gl.h>
#include <GL/glu.h>

#include <stdio.h>

#include "ModuleManipulateur.h"
#include "ModuleMenus.h"
#include "ModuleReshape.h"

#define  stripeImageWidth 32

static GLubyte stripeImage[3*stripeImageWidth];
static float anglex = 0.0F ;
static float angley = 0.0F ;

void makeStripeImage(void) {
  for(int j = 0; j < stripeImageWidth; j++) {
    stripeImage[3*j] =(j<=4) ? 255 : 0;
    stripeImage[3*j+1] =(j>4) ? 255 : 0;
    stripeImage[3*j+2] = 0; }
}

GLfloat sgenparams[] = {1.0,1.0,1.0,0.0};

void myinit(void) {
  glClearColor(0.0,0.0,0.0,0.0);
  makeStripeImage();
  glPixelStorei(GL_UNPACK_ALIGNMENT,1);
  glTexEnvf(GL_TEXTURE_ENV,GL_TEXTURE_ENV_MODE,GL_MODULATE);
  glTexParameterf(GL_TEXTURE_1D,GL_TEXTURE_WRAP_S,GL_REPEAT);
  glTexParameterf(GL_TEXTURE_1D,GL_TEXTURE_MAG_FILTER,GL_LINEAR);
  glTexParameterf(GL_TEXTURE_1D,GL_TEXTURE_MIN_FILTER,GL_LINEAR);
  glTexImage1D(GL_TEXTURE_1D,0,3,stripeImageWidth,0,GL_RGB,GL_UNSIGNED_BYTE,stripeImage);
  glTexGeni(GL_S,GL_TEXTURE_GEN_MODE,GL_OBJECT_LINEAR);
  glTexGenfv(GL_S,GL_OBJECT_PLANE,sgenparams);
  glEnable(GL_DEPTH_TEST);
  glDepthFunc(GL_LESS);
  glEnable(GL_TEXTURE_GEN_S);
  glEnable(GL_TEXTURE_1D);
  glEnable(GL_CULL_FACE);
  glEnable(GL_LIGHTING);
  glEnable(GL_LIGHT0);
  glEnable(GL_AUTO_NORMAL);
  glEnable(GL_NORMALIZE);
  glFrontFace(GL_CW);
  glCullFace(GL_BACK);
  glMaterialf(GL_FRONT,GL_SHININESS,64.0);
}

void display(void) {
  glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT | GL_DEPTH_BUFFER_BIT);
  glPushMatrix();
  manipulateurSouris();
  manipulateurClavier();
  glRotatef(45.0F,0.0F,0.0F,1.0F);
  glutSolidTeapot(2.0);
  glPopMatrix();
  glFlush();
  glutSwapBuffers();
}

int main(int argc,char **argv) {
  glutInit(&argc,argv);
  glutInitDisplayMode(GLUT_RGBA|GLUT_DEPTH|GLUT_DOUBLE);
  glutInitWindowSize(300,300); 
  glutInitWindowPosition(50,50); 
  glutCreateWindow("Une texture sur un teapot"); 
  myinit(); 
  creationMenuBasique();
  setParametresOrthoBasique(-3.5,3.5,-3.5,3.5,-500.0,500.0);
  setManipulateurDistance(1.0F);
  glutReshapeFunc(reshapeOrthoBasique);
  glutKeyboardFunc(keyBasique);
  glutSpecialFunc(specialBasique);
  glutMotionFunc(motionBasique);
  glutMouseFunc(sourisBasique);
  glutDisplayFunc(display);
  glutMainLoop();
  return(0);
}

Les modules utilitaires : Modules.zip

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